La inceputul lui februarie ne-am hotarat sa mergem un weekend pe Valea Prahovei. Intamplarea a facut ca singurul sfarsit de saptamana liber pe care-l aveam sa se suprapuna cu 14 februarie. Judecand dupa gradul de ocupare din Sinaia – Predeal – Brasov, as zice ca toti indragostitii se muta la munte atunci. Sau s-o fi anuntat weekend bun de ski, cine stie.
Toate hotelurile pe care voiam sa le incercam in zona erau ocupate. Ne-am gandit, razgandit, ne-am uitat o data pe booking.com, inca o data si pana la urma ne-am hotarat sa mergem la Hotel Piatra Soimului. Nu ne-a dat pe spate din prezentare, dar auzisem din mai multe surse ca e foarte child friendly si, in plus, mancasem la Restaurant KUIB (de la parterul lui) si stiam ca are inclusiv spatiu de joaca pentru copii in interior.
Luni, 2 februarie, am rezervat o camera dubla si un apartament, prin booking.com, cu confirmare instanta si garantia cardului nostru. Toate bune si frumoase, nimic neobisnuit pana acum. Am anuntat-o, bucuroasa, pe mama, ca avem cazare, sa se pregateasca de un weekend de bulgareala cu nepoata 🙂
Vineri, 6 februarie, primesc un telefon de la un reprezentant al hotelului. Imi spune ca abia atunci au vazut rezervarea, ca nu mai au demult camere, ca au avut nu stiu ce pachet de Valentine’s in weekendul respectiv.
Bine, ii zic. Iar el continua si imi spune sa-mi anulez rezervarea de pe booking.
Raman blocata doua secunde. De ce sa mi-o anulez? Eu vreau sa vin, dvs nu ma puteti primi, deci dvs trebuie sa o anulati.
Nu, ca n-are cum, asa e procedura la booking, clientul trebuie sa si-o anuleze.
Nu e treaba mea sa-mi anulez rezervarea, nu reflecta realitatea.
El nu si nu, sa mi-o anulez. Pluseaza ca daca nu fac asta in urmatoarele patru zile, booking o sa opreasca si comision.
Pentru ce sa-mi opreasca comision? Pentru o rezervare facuta prin ei, confirmata si dupa aia anulata cinci zile mai tarziu?
Incep sa scot fum pe nas. Ii explic domnului ca intamplator stiu cum functioneaza booking si ii voi contacta pentru a rezolva situatia.
Bine, bine, dar sa-mi anulez rezervarea. Aceeasi placa la nesfarsit.
Ii multumesc ca m-a anuntat ca nu mai au camere ca sa nu vin degeaba si inchei conversatia.
Ziceam ca intamplator stiu cum functioneaza booking.com. De fapt, stiam doar partial. Stiam ca atunci cand o unitate de cazare intra in sistemul lor, intra cu un numar de camere pe care le blocheaza doar pentru rezervari care vin de pe booking. De aceea iti si pot da confirmare instant, iar booking e foarte strict la capitolul anulari caci e imaginea lui in joc. De-asta imi si place sa il folosesc in strainatate. Am certitudinea ca daca rezerv o camera, chiar o gasesc libera la fata locului. Directionand un numar mare de clienti catre unitatile de cazare, acestea nu-si permit sa incalce contractul pe care-l au cu sistemul de rezervare. It’s bad for business, cum ar spune americanul.
Ce nu stiam eu e ca in cazul in care o unitate de cazare nu-ti poate da camera confirmata, e obligata sa-ti asigure o alternativa similara si sa suporte diferenta de pret daca alternativa e mai scumpa.
Buuun, deci sun la booking sa ii anunt de situatie, nesperand sa rezolv ceva cu cazarea. Ma enervase doar atitudinea celor de la Hotel Piatra Soimului si voiam sa fie foarte clar cum au stat de fapt lucrurile. Imi raspunde un domn in engleza, ii dau numarul rezervarii, ii explic in doua vorbe ce s-a intamplat si reactia lui a fost:
– Reaaaallyyyy?
Si-a cerut scuze pentru toata situatia, a spus ca-i va contacta pe cei de la hotel si m-a asigurat ca revine in cel mai scurt timp cu o solutie care spera sa-mi fie pe plac.
Duminica, 8 februarie, primeam mail de la booking.com cu alternativa: camere similare in Hotel Regal 1880, cu mic dejun inclus si diferenta de cheltuieli (de vreo 200RON) suportata de ei. Fain asa! N-are hotelul spatiu de joaca pentru cei mici, dar arata mult mai bine decat Piatra Soimului.
Maine pornim inspre Sinaia si sunt curioasa cum o sa decurga weekendul acolo. Va tin la curent!
Buna Adriana, ce bine ca s-a rezolvat. Eu am rezervat vara trecuta prin booking.com un apartament Oasis in Constanta, am platit avans, si cand ajung acolo, tipa mi-a cerut sa anulez eu rezervarea, ca sa nu mai plateasca ea comision catre booking. Eu i-am zis ca nu vreau sa o anulez, prefer sa ramana facuta prin booking (aveam discount-ul acela de Booking Genious, si mi-era frica sa nu-l pierd pe viitor, daca anulez rezervarea).
Toate bune si frumoase, pana in ziua plecarii, cand primesc mail de la booking, ca proprietara a spus ca nu m-am prezentat :(. Am raspuns la chestionarul din email ca m-am prezentat conform rezervarii, dar in continuare in profil imi apare Neprezentare, si nu pot pune nici review din cauza asta, sa povestesc despre neseriozitatea proprietarei.
Tind sa cred ca booking e bun doar pentru rezervarile in strainatate 🙁 La noi hotelierii sunt mai “descurcareti”
Hotelul este taxat de booking pentru toate rezervarile acceptate. Este datoria hotelului sa faca update cu camerele disponibile daca nu au un sistem automat cu care sa se interfateaza Booking.
Daca tu anulai rezervarea ei nu erau taxati de asta insista omul sa o anulezi. Acum ei au fost taxati pentru rezervare plus si-au luat si o mica “amenda” care nu prea isi permit sa nu o plateasca 🙂
Asa este hotelul nu poate anula rezervarea decat daca cartea de credit cu care ai garantat rezervarea nu poate fi preautorizata. Este optionala blocarea a unui numar de camere pentru booking.com, asadar mai mult ca sigur nu mai aveau camere disponibile, caz in care hotelul este comisionat pentru rezervarea respectiva si suporta si diferenta de pret pentru alternativa.
Am patit-o si eu in BG la Hotel Lion4*, SUNNY BEACH si ne-au rezervat apoi la un hotel “similar” + bonus.
Ce ma bucur ca am dat peste postarea ta! Am rezervat 2 camere la mare la noi prin booking, tocmai pentru a avea certitudinea rezervarii. In maxim jumatate de ora de la rezervare am primit mail de la “hotel” in care mi se cere avans 50% din suma in contul lor direct in urmatoarele 24 de ore sau imi anuleaza rezervarea. “Doamna” m-a si sunat sa ma informeze de politica lor, am ascultat, nu i-am confirmat si nici infirmat nimic. Apoi am trimis frumos mesaj la serviciu clienti pentru a-i anunta. Se pare ca e destul de comun pentru romanasi sa ceara avans inainte. Le-am scris celor de la pensiune dupa weekend sa ii intreb daca pot face transferul si daca mai sunt camerele libere. Raspuns nu am primit, dar e bine de stiut faptul ca sunt obligati sa-ti asigure alternativa. La ei nu mai vrem sa stam, dar nici nu vreau sa ii las sa faca in continuare asa, deci nu voi anula eu din proprie initiativa rezervarea. Sper sa se rezolve ok 🙂
Ascultati ce va spune un manager de hotel: data viitoare cand mai patiti asa ceva, spunti simplu la telefon:
“Boss, sunt prieten/a cu Iulia Vantu de la booking… nu am de gand sa imi anulez rezervarea, ba mai mult, o s-o sun sa nici nu ma poti declara NO SHOW” si gata, s-au cacat pe ei hotelierii 😉
Bine…. acuma sunt si situatii de overbooking cand intr-adevar hotelierii nu va pot onora rezervarile, chiar daca-s ele confirmate de booking, obama sau bin laden… dar asta e alta tema si se intanpla foarte rar. E mai probabil sa ia hotelul foc din momentul rezervarii pana la momentul check-in-ului vostru (si astfel sa nu va poata onora rezervarea) decat sa aibe un hotel overbooking daca are un om cu capul pe umeri care sa se ocupe de rezervari.
Bafta multa si calatoriti cat mai mult!
Sunt intr-o situatie asemanatoare , tocmai am fost anuntata de booking ca trebuie sa-mi anulez o rezervare facuta prin site-ul lor pt. un apartament in Cluj facuta acum 7 LUNI! Zic ei ca apartamentul nu ne poate caza datorita unui overbooking,mi-au oferit alternativa si rambursarea diferentei de bani.Stiu ca suna bine alternativa dar parca totusi nu este right! Am facut rezervarea acum 7 LUNI tocmai pt.a evita preturile mari din perioada aleasa (festival,Electric Castle) eram fericita si mandra ca am gasit acest ap in centrul orasului,spatios si la pret bun , iar ei m-au anuntat ACUM ca nu se mai poate.Mi-au spus ca daca nu anulez eu, vor anula ei in 48 h. Pot anula asa din senin o rezervare? Ce pot face? Multumesc
Help!!!
Sâmbătă 27.05.2017 soțul făcuse o rezervare la Sikoudis Gorgona Beach -. Thassos Grecia pentru perioada 05 sept- 12 sept 2017,deci peste mai bine de 3 luni, azi adică luni 29.05.2017 dat fiind faptul că nu vom știi sigur dacă vom putea merge in concediu sau vom fi la muncă anulez rezervarea dar hotelul îmi solicită 171 euro, normal nu vrem sa plătim pentru că vorba aia la 2 zile am anulat o rezervare care o făcusem pentru peste 3 luni, a mai fost cineva in situația aceasta? ce ați făcut, cum ați procedat pentru că sincer mie mi se pare hoție!!! Înțeleg vrei bani cu o lună maxim înainte de rezervare dar cu 3 luni?!?!
Țin să menționez rezervarea a fost făcută prin booking.com….
una mai buna, azi, rezervare confirmata , ajung la hotel…. stupoare hotelul inchis. nimeni. ce sa fac . booking merita pumni grei.