La inceputul lui februarie ne-am hotarat sa mergem un weekend pe Valea Prahovei. Intamplarea a facut ca singurul sfarsit de saptamana liber pe care-l aveam sa se suprapuna cu 14 februarie. Judecand dupa gradul de ocupare din Sinaia – Predeal – Brasov, as zice ca toti indragostitii se muta la munte atunci. Sau s-o fi anuntat weekend bun de ski, cine stie.

Toate hotelurile pe care voiam sa le incercam in zona erau ocupate. Ne-am gandit, razgandit, ne-am uitat o data pe booking.com, inca o data si pana la urma ne-am hotarat sa mergem la Hotel Piatra Soimului. Nu ne-a dat pe spate din prezentare, dar auzisem din mai multe surse ca e foarte child friendly si, in plus, mancasem la Restaurant KUIB (de la parterul lui) si stiam ca are inclusiv spatiu de joaca pentru copii in interior.

Luni, 2 februarie, am rezervat o camera dubla si un apartament, prin booking.com, cu confirmare instanta si garantia cardului nostru. Toate bune si frumoase, nimic neobisnuit pana acum. Am anuntat-o, bucuroasa, pe mama, ca avem cazare, sa se pregateasca de un weekend de bulgareala cu nepoata 🙂

Vineri, 6 februarie, primesc un telefon de la un reprezentant al hotelului. Imi spune ca abia atunci au vazut rezervarea, ca nu mai au demult camere, ca au avut nu stiu ce pachet de Valentine’s in weekendul respectiv.

Bine, ii zic. Iar el continua si imi spune sa-mi anulez rezervarea de pe booking.
Raman blocata doua secunde. De ce sa mi-o anulez? Eu vreau sa vin, dvs nu ma puteti primi, deci dvs trebuie sa o anulati.
Nu, ca n-are cum, asa e procedura la booking, clientul trebuie sa si-o anuleze.
Nu e treaba mea sa-mi anulez rezervarea, nu reflecta realitatea.
El nu si nu, sa mi-o anulez. Pluseaza ca daca nu fac asta in urmatoarele patru zile, booking o sa opreasca si comision.
Pentru ce sa-mi opreasca comision? Pentru o rezervare facuta prin ei, confirmata si dupa aia anulata cinci zile mai tarziu?
Incep sa scot fum pe nas. Ii explic domnului ca intamplator stiu cum functioneaza booking si ii voi contacta pentru a rezolva situatia.
Bine, bine, dar sa-mi anulez rezervarea. Aceeasi placa la nesfarsit.
Ii multumesc ca m-a anuntat ca nu mai au camere ca sa nu vin degeaba si inchei conversatia.

Ziceam ca intamplator stiu cum functioneaza booking.com. De fapt, stiam doar partial. Stiam ca atunci cand o unitate de cazare intra in sistemul lor, intra cu un numar de camere pe care le blocheaza doar pentru rezervari care vin de pe booking. De aceea iti si pot da confirmare instant, iar booking e foarte strict la capitolul anulari caci e imaginea lui in joc. De-asta imi si place sa il folosesc in strainatate. Am certitudinea ca daca rezerv o camera, chiar o gasesc libera la fata locului. Directionand un numar mare de clienti catre unitatile de cazare, acestea nu-si permit sa incalce contractul pe care-l au cu sistemul de rezervare. It’s bad for business, cum ar spune americanul.

Ce nu stiam eu e ca in cazul in care o unitate de cazare nu-ti poate da camera confirmata, e obligata sa-ti asigure o alternativa similara si sa suporte diferenta de pret daca alternativa e mai scumpa.

Buuun, deci sun la booking sa ii anunt de situatie, nesperand sa rezolv ceva cu cazarea. Ma enervase doar atitudinea celor de la Hotel Piatra Soimului si voiam sa fie foarte clar cum au stat de fapt lucrurile. Imi raspunde un domn in engleza, ii dau numarul rezervarii, ii explic in doua vorbe ce s-a intamplat si reactia lui a fost:
– Reaaaallyyyy?

Si-a cerut scuze pentru toata situatia, a spus ca-i va contacta pe cei de la hotel si m-a asigurat ca revine in cel mai scurt timp cu o solutie care spera sa-mi fie pe plac.

Duminica, 8 februarie, primeam mail de la booking.com cu alternativa: camere similare in Hotel Regal 1880, cu mic dejun inclus si diferenta de cheltuieli (de vreo 200RON) suportata de ei. Fain asa! N-are hotelul spatiu de joaca pentru cei mici, dar arata mult mai bine decat Piatra Soimului.

Maine pornim inspre Sinaia si sunt curioasa cum o sa decurga weekendul acolo. Va tin la curent!